Zoeken in deze blog

zaterdag 24 april 2010

ding 14 mediawijsheid

Mediawijsheid,

Ik vind dit een heel leerzaam artikel voor mij. Temeer daar ik niet alle ins en outs van de jongeren ken en hun technische hulpmiddelen zoals mobieltjes met alles erop en eraan. Je komt heel wat tegen. Kennelijk vindt men in het onderwijs, en ook de ouders, belangrijk dat kinderen niet zo maar alles mogen bekijken en doen. Een webcam kan een gevaarlijk medium zijn. Ik heb eens gehoord dat een jongen of meisje van zo'n jaar of veertien, vijftien een sexlijn gebeld heeft met andermans mobieltje. Zij heeft vergeten het gesprek te beeindigen en jawel, kassa. Er werd een bedrag van de rekening afgeschreven van € 300-. Desbetreffende dame werd die nacht slapende rijk. Je moet maar denken, er wordt altijd iemand beter van.

Weblogs over mediawijsheid

http://www.rssonderwijs.nl/index.php?mod=front_feed&feed_id=34&nieuws_id=60818

http://mijnkindonline.web-log.nl/mijnkindonline/2010/04/training-mediaw.html

Ik heb een paar weblogs over mediawijsheid bekeken. Ik weet nu zo'n beetje wat onze mediawijsheid onderwijzers, zoals Tom Gerichhausen, doen. Ik viond het voor mezelf ook leerzaam. Ik geloof dat ik ook maar eens een mobieltje met alle toepassingen erop ga kopen. Je moet met je tijd meegaan, zeggen ze wel eens.

Willem Poldersloot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten